Indeks prędkości.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Mirek123
    Classic
    • 2006
    • 21

    Indeks prędkości.

    Apropo jezdzenia serwisu naszymi autami, jak podpisujesz zlecenie naprawy to tam jest "klauzula" - 'zgadzam sie na jazde probna'. ASO nawet sie mnie nie pytalo czy sie zgadzam, z automatu bylo na TAK. W sumie to mi to bylo obojetne, ale jakbym mial czipa to bym sie zastanawial....
    President Johnson_II_ACS + President Iowa
  • JPS1972
    Ambiente
    • 2005
    • 247

    #2
    Indeks prędkości.

    Czy opony w Octavii powinny mieć minimum indeks H czy mogą mieć T?
    Zakładam, że prędkość 170...no 180 to max.
    Pozdrawiam
    Jacek

    Komentarz

    • misiekwaw
      RS
      S_OCP Member
      • 2004
      • 7715
      • Ford

      #3
      Re: Indeks prędkości.

      Zamieszczone przez JPS1972
      Czy opony w Octavii powinny mieć minimum indeks H czy mogą mieć T?
      Zakładam, że prędkość 170...no 180 to max.
      AFAIR T to 190km/h wiec spokojnie wystarczy przy zalozeniu max 170-180km/h
      Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
      http://www.disi-tune.pl
      Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
      Był WRX
      Była Octa

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        Roznica w cenie opony to bylo cale 4zl, bo dzis sprawdzalem, miedzy T a H :idea:
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • misiekwaw
          RS
          S_OCP Member
          • 2004
          • 7715
          • Ford

          #5
          Zamieszczone przez Maicroft
          Roznica w cenie opony to bylo cale 4zl, bo dzis sprawdzalem, miedzy T a H :idea:
          jezeli tak, to ja bym wzial H, natomiast przypomina mi sie jakis watek ktory dotyczyl letnich opon i kilka osob krytykowalo stosowanie opon z wyzszym indeksem predkosci...
          Ja zawsze wybieram wyzszy w granicach rozsadku.... chyba :szeroki_usmiech
          Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
          http://www.disi-tune.pl
          Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
          Był WRX
          Była Octa

          Komentarz

          • Jabar1975
            RS
            • 2006
            • 3331

            #6
            Zamieszczone przez MisiekWAW
            jezeli tak, to ja bym wzial H, natomiast przypomina mi sie jakis watek ktory dotyczyl letnich opon i kilka osob krytykowalo stosowanie opon z wyzszym indeksem predkosci...
            chyba opony o wyzszym indeksie sa twardsze i moze stad ta krytyka.
            Druga rzecz to to ze opona musi miec wyzszy lub rowny indeks w stosunku do predkosci maksymalnej auta - inaczej "teoretycznie" (modne slowo) dowod rejestracyjny idzie "papa" - tutaj akurat nie ma to znaczenia
            nasza droga: www.wpzs.pl

            Komentarz

            • leszekmw
              RS
              • 2005
              • 5356

              #7
              opony w wyższych indeksach mają zazwyczaj twardsze boki i czasami osnowę / siatkę / i czasami , ale ostatnio coraz rzadziej skład mieszanki . każde auto ma tak zwana homologację w której jest opisane jakie opony powinny być montowane w samochodzie . wnaszym kraju kochanym autostrad trochę niewiele i faktycznie opona w T by wytrzymała krotkotrwałą jazdę z dużą prędkością 170-200 ale ja bym nie ryzykował , czasami się trafi gorszy egzemplarz i o wystrzał nietrudno. poza tym , jeżeli sie nie mylę , to ubezpieczysciele sie patrzą w razie wypadku i jeżeli jest za niski indeź prędkości to potrafią się czepiać . jak dobrze pamiętam to octy mają na lato H lub nawet V a na zimę T
              O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
              GVI 1.4TSI
              LANCIA YPSILON 1.2 MPI
              tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

              Komentarz

              • misiekwaw
                RS
                S_OCP Member
                • 2004
                • 7715
                • Ford

                #8
                Zamieszczone przez leszekmw
                opony w wyższych indeksach mają zazwyczaj twardsze boki i czasami osnowę / siatkę / i czasami , ale ostatnio coraz rzadziej skład mieszanki . każde auto ma tak zwana homologację w której jest opisane jakie opony powinny być montowane w samochodzie . wnaszym kraju kochanym autostrad trochę niewiele i faktycznie opona w T by wytrzymała krotkotrwałą jazdę z dużą prędkością 170-200 ale ja bym nie ryzykował , czasami się trafi gorszy egzemplarz i o wystrzał nietrudno. poza tym , jeżeli sie nie mylę , to ubezpieczysciele sie patrzą w razie wypadku i jeżeli jest za niski indeź prędkości to potrafią się czepiać . jak dobrze pamiętam to octy mają na lato H lub nawet V a na zimę T
                jak juz pisalem nie raz moje auto fabrycznie mialo index W i raczej nizszego nie stosuje :diabelski_usmiech
                Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                http://www.disi-tune.pl
                Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                Był WRX
                Była Octa

                Komentarz

                • QBA
                  RS
                  • 2004
                  • 2646

                  #9
                  W lato indeks W albo Y :diabelski_usmiech , a na zime H

                  Komentarz

                  • FunGous
                    Drive
                    • 2005
                    • 66

                    #10
                    zastosowany index predkosci jest uzalezniony nie tylko od max predkosci z jaka bedziemy sie poruszac ale i od nosnosci. te same auto z i bez 400kg w (powiedzmy) bagazniku i tymi samymi oponami nie moze (powinno) sie poruszac z ta sama predkoscia

                    Komentarz

                    • leszekmw
                      RS
                      • 2005
                      • 5356

                      #11
                      na każdej oponie masz index prędkości i nośności. Index nośności jest dostosowany do "przedziału" aut z różnych firm w jakich będzie stosowana opona i zawsze ma spory zapas na "nadbagaż". Przy dużym obciążeniu samochodu i długiej trasie szczególnie z dużą prędkością należy nadmuchać więcej oponę i tyle.


                      jeszcze raz polecam azot do pompowania kół
                      O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                      GVI 1.4TSI
                      LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                      tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                      Komentarz

                      • Masmo
                        L&K
                        • 2005
                        • 1145

                        #12
                        Re: Indeks prędkości.

                        Zamieszczone przez JPS1972
                        Czy opony w Octavii powinny mieć minimum indeks H czy mogą mieć T?
                        Zakładam, że prędkość 170...no 180 to max.
                        Mam zimówki GY UG7 T i poprzednio małem Michelin Alpin też T. Różnica w cenie jest zazwyczj znacząca. Jak się zaponę to 190 pojawia się na szafie....
                        Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                        Komentarz

                        • leszekmw
                          RS
                          • 2005
                          • 5356

                          #13
                          spokojnie , musiałbyś jechać z 20 - 30 minut , nieznam drogi w Polsce gdzie można by było jechać ze stałą taką prędkością
                          O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                          GVI 1.4TSI
                          LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                          tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                          Komentarz

                          • Masmo
                            L&K
                            • 2005
                            • 1145

                            #14
                            Zamieszczone przez leszekmw
                            spokojnie , musiałbyś jechać z 20 - 30 minut , nieznam drogi w Polsce gdzie można by było jechać ze stałą taką prędkością
                            No nie przesadzajmy. Jest parę takich dróg: A4, A2 a w środku nocy to czasem na Trójmiejskiej Obwodnicy można pogonić od początku do końca ... Ale myślę że jest jakiś margines bezpieczeństwa?? Kiedyś czytałem test w którym oponę do 190 rozpędzili chyba do 240 i dopiero zaczła wpadać w rezonans, więc wydaj mi sie że z tym indeksem to jest głównie marketing. Wyższy indeks = więcej kasy można od klienta wycisnąć.
                            Ale generalne na T staram się dłużej nie przkraczać licznikowych 190 = poniżej 180 realnie..
                            Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                            Komentarz

                            • Maicroft
                              Moderator
                              S_OCP MemberModeratorr
                              • 2004
                              • 25757
                              • Audi

                              #15
                              leszekmw, Gliwice - Wroclaw, przy dobrych warunkach nie widze problemu
                              Spritmonitor.de

                              Komentarz

                              • leszekmw
                                RS
                                • 2005
                                • 5356

                                #16
                                kormoran w t rozwalił się po 8 minutach jazdy 240 na godz jak dobrze pamiętam , gdzies miałem test
                                O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                GVI 1.4TSI
                                LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                Komentarz

                                • Masmo
                                  L&K
                                  • 2005
                                  • 1145

                                  #17
                                  Zamieszczone przez leszekmw
                                  kormoran w t rozwalił się po 8 minutach jazdy 240 na godz jak dobrze pamiętam , gdzies miałem test
                                  Na szczęście moja Octa nie przekroczy zbyt wiele 200 km/h, a ja mam GY a nie Kormorany :wink:
                                  Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                                  Komentarz

                                  • krzysn
                                    Rider
                                    • 2007
                                    • 515

                                    #18
                                    Panowie, jaki indeks prędkości i nośności ma opona 205/55 R16 montowana fabrycznie w octavii 1.4 TSI ?

                                    Komentarz

                                    • vaz
                                      Elegance
                                      • 2010
                                      • 799
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                      #19
                                      91V
                                      Antyfotoradar Valentine1
                                      Harry II Classic+Sirio ML145

                                      Komentarz

                                      • ruwado
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 14885
                                        • Octavia IV (NX3)

                                        #20
                                        Zamieszczone przez leszekmw
                                        mają na lato H lub nawet V a na zimę T
                                        i ja tak sądzę - na lato mam V, na zimę T
                                        pozdrawiam - Darek

                                        Komentarz

                                        • krzysn
                                          Rider
                                          • 2007
                                          • 515

                                          #21
                                          Zamieszczone przez vaz
                                          91V
                                          Trafiłem na test octavii II FL 1.4TSI na autogalerii. Jest zdjęcie koła, widać oznaczenia na oponie: 205/55 R16 91H. Może indeks V dotyczy mocniejszych silników...

                                          Komentarz

                                          • vaz
                                            Elegance
                                            • 2010
                                            • 799
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                            #22
                                            Przeoczyłem , że pytasz o 1.4 TSI . Podałem wartość dla 1.9 TDI który to silnik jest po prostu cięższy więc opona musi być "sztywniejsza"
                                            Antyfotoradar Valentine1
                                            Harry II Classic+Sirio ML145

                                            Komentarz

                                            Pracuję...